Розміщення реклами тут - +380 (98) 607 99 77

В Україні планують будувати бетонні дороги: навіщо вони потрібні і в чому підступ

Такі дороги популярні в Європі і приносять відчутну вигоду вже через 10 років після початку експлуатації.
В Україні налічується менше 200 кілометрів сучасних бетонних доріг, а в Європі їх десятки тисяч кілометрів. Україна взялася за реконструкцію і будівництво доріг і в країні теж заговорили про будівництво бетонних доріг, пише BuisinessViews.

Як зазначає видання, будівництво будь-яких доріг в Україні зараз є важливим завданням, тому що автотрас країні серйозно не вистачає. Наприклад, протяжність і щільність доріг в Україні менша, ніж в сусідній Польщі. При цьому Польща зовсім не чемпіон по довжині і якості доріг в Європі: довжина швидкісних автомагістралей там становить 1,5 тисячі кілометра, а в порівняній з нею по площі Німеччини – майже 13 тис., в Іспанії – трохи більше 15 тис. кілометрів. А ось в Україні довжина таких магістралей всього 280 кілометрів.

Навіть наявні в країні дороги знаходяться в поганому стані. У рейтингах якості автодоріг України займає стабільно низькі позиції. Погані дороги – це втрата часу, аварії, знос автомобілів, подорожчання перевезень, зростання споживання палива і навантаження на екологію. А ефект від реконструкції доріг може бути вражаючим. За даними Світового Банку, реалізація проекту реконструкції дороги М-06 між Полтавою і Харковом.

Чим гарні бетонні дороги?

Вартість будівництва цементобетонних доріг вища, ніж асфальтобетонних, але їх потрібно рідше ремонтувати, а значить експлуатація обійдеться дешевше. За оцінкою HeidelbergCement AG, витрати на будівництво і експлуатацію зрівняються протягом 10 років, а далі цементна дорога буде вигідніша.

Позитивний ефект від бетонних доріг для економіки різноманітний: знижується імпорт бітуму, зростає попит на вітчизняний цемент, падає споживання палива, знижуються витрати на освітлення доріг через кращу відбивну здатність бетону.

Цементна дорога більш стійка до зносу, не деформується при спекотній погоді і під впливом важкого транспорту, відповідно, на дорозі не виникає колії.

Гальмівний шлях на цементобетонних дорогах коротший, а видимість при поганій погоді і в темряві краща.

Мінуси бетонних доріг

Недолік цементобетонної дороги – вона більш гучна, але з цим навчилися боротися за допомогою спеціальної обробки поверхні бетону.

Крім високої вартості будівництва, цементні дороги вимагають досвіду будівництва і експлуатації. І в Україні таких доріг всього 1%, так що досвіду немає. З них сучасними можна вважати відремонтовані в 2003 і 2013 роках ділянки трас М-06 і М-07 загальною довжиною близько 174,3 кілометри.

Зате досвід будівництва та експлуатації бетонних доріг є у сусідів до ЄС. У 2006 році компанія з Німеччини побудувала в Грузії бетонну магістраль. Ця компанія володіє в Україні цементними заводами і напевно буде не проти розширити свій бізнес в Україні.

При цьому Україна може собі дозволити закупівлю цементу. На 2018 рік обсяг фінансування доріг у порівнянні з 2017 роком збільшиться майже в два рази, а за наступні 2 роки зросте ще вдвічі. Це дозволить займатися не тільки поточним ремонтом, але проводити реконструкцію і будувати нові дороги. Причому визначений не тільки обсяг витрат, але і джерела фінансування. Гроші в дорожню галузь почнуть надходити з Дорожнього фонду, який розпочав роботу з 1 січня 2018 року, з коштів, отриманих за допомогою митного експерименту, від міжнародних фінансових інститутів. Має запрацювати і закон про концесії.

При цьому Україна може собі дозволити закупівлю цементу. На 2018 рік обсяг фінансування доріг у порівнянні з 2017 роком збільшиться майже в два рази, а за наступні 2 роки зросте ще вдвічі. Це дозволить займатися не тільки поточним ремонтом, але проводити реконструкцію і будувати нові дороги. Причому визначений не тільки обсяг витрат, але і джерела фінансування. Гроші в дорожню галузь почнуть надходити з Дорожнього фонду, який розпочав роботу з 1 січня 2018 року, з коштів, отриманих за допомогою митного експерименту, від міжнародних фінансових інститутів. Має запрацювати і закон про концесії.

З цементом теж проблем немає. За оцінкою профільної асоціації "Укрцемент", вільні потужності підприємств дозволяють швидко наростити випуск цементу на 4,3 мільйони тонн, а потенційно – вдвічі від теперішніх 8,9 мільйонів тонн.

Де можуть з'явитися бетонні дороги?

З урахуванням зносостійкості, довговічності і стійкості до високих температур, бетонні дороги треба будувати на найбільш завантажених напрямках, на півдні України, на під'їздах до портів. Відомий проект дороги між Одесою і Гданськом Go Highway може отримати бетонні ділянки в південній частині.

Спираючись на прогнози зростання перевезень зернових, "Укрзалізниця" електрифікує і розширює під'їзди до портів, а днопоглиблення Південного Бугу та будівництво зернових терміналів на Дніпрі вже призвело до поступового відновлення річкового судноплавства.

Автоперевізники ж з впровадженням вагового контролю втрачають конкурентоспроможність. Бетонні дороги дозволять забезпечити рівну конкуренцію між транспортниками.




Коментарі

Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.