Розміщення реклами тут - +380 (98) 607 99 77

До уваги закарпатців: відомо, як зберегти номер при зміні мобільного оператора

Послуга перенесення мобільного номера почне діяти вже з 1 травня 2019 р.

Нещодавно в Україні озвучили точну дату запуску нової мобільної послуги, яка дозволить змінити оператора, але зберегти свій номер телефону. Вже з 1 травня 2019 р. абоненти зможуть випробувати цю інновацію.

Сайт "Сегодня" відповідає на головні запитання про послугу перенесення мобільних номерів і розповідає, як же це працюватиме.

Що це таке

Послуга з перенесення абонентських номерів ще відома, як MNP (Mobile Number Portabilit). За допомогою цієї послуги абоненти зможуть вибрати іншого оператора, але при цьому повністю зберегти свій номер.

Така послуга зручна для того, щоб не втратити важливі контакти, знайомства і зв'язки. Адже при звичайному переході на іншого оператора і зміні номера втрачається безліч контактів.

Чи поширена ця послуга в світі

За кордоном така послуга з'явилася ще наприкінці 90-х років минулого століття, тому що передбачалося, що це допоможе посилити конкуренцію між мобільними операторами. Першими країнами, в яких це почало працювати, стали Велика Британія та Нідерланди, а вже з 2000-х послуга поширилася і в інших європейських країнах. Україна залишилася чи не єдиною з пострадянських держав, де такої послуги ще немає.

Коли це почне працювати у нас

В Україні про це заговорили відносно нещодавно. Закон, який передбачав збереження номера при зміні оператора, у нас з'явився ще 2010 року; очікувалося, що роком пізніше запуститься і сама послуга, але процес загальмувався. Перший тендер провели тільки 2016-го, після цього почалися тривалі судові розгляди з взаємними звинуваченнями від компаній, які брали участь в тендері. Однак Українському державному центру радіочастот (УГРЦ) все-таки доставили необхідне обладнання, а Національна комісія з держрегулювання в сфері зв'язку та інформатизації назвала точні терміни запуску нової послуги – 1 травня 2019 р.

Як проходитиме процедура перенесення номера

Ми вже говорили, що абоненти просто зможуть переходити від одного оператора до іншого, при цьому, повністю зберігаючи свій номер (включаючи початковий код оператора). Для цього передбачена спеціальна процедура, щоправда, не дуже складна.

Виглядає ця процедура наступним чином:
- потрібно прийти до офіційного відділення, магазину того оператора, на який ви хочете перенести свій номер, і подати заявку. До слова, заявку також можна подати і через інтернет.    
- в заявці необхідно буде вказати свої паспортні дані, бажаний час перенесення номера, і вибрати той тарифний план, який вам підходить.    
- заявку розглядатимуть протягом 8 робочих годин, після чого відправлять її до центрального офісу.   
- якщо заявка схвалена, новий оператор інформує про це абонента, видає нову сім-карту і починає обслуговувати його в своїй мережі.
Надання послуг не перериватиметься – ваш номер весь час буде активним, оскільки спочатку активується нова sim-картка, а потім деактивує стара.

Як люди дізнаються, що людина змінила номер

Після того, як абонент змінить оператора, але залишить свій номер, тим, хто телефонує йому, повідомлятиметься, що цей абонент обслуговується в іншій мережі, тому плутанини не виникне.

Чи будуть якісь обмеження

Насамперед, варто відзначити, що послуга перенесення номер буде доступна тільки для тих абонентів, які ідентифікувалися в мережі свого оператора, тобто пройшли реєстрацію або ж обслуговуються на контрактній основі.

Обмежень тут трохи, але якщо в якщо протягом 30 календарних днів після того, як заявка на перенесення номера була схвалена, абонент не прийшов до нового оператора, заявка анулюється, і він продовжує обслуговуватися у старого оператора.

Також переходити від одного оператора до іншого абонент зможе не частіше ніж один раз на 30 днів, а саме перенесення даних з однієї мережі до іншої зможе зайняти від 24 годин до трьох робочих днів.

Як дані абонентів потраплять з однієї бази до іншої

Справа в тому, що УДЦР повинен буде створити централізовану базу даних, в якій і зберігатиметься інформація про перенесені номери і абонентів. Після цього мобільні оператори створять свої локальні бази даних і підключать їх до центральної. Ці процедури повинні закінчитися вже до 1 лютого 2019 року, після чого з'явиться одна центральна база абонентів.

Чи буде послуга платною

Так, ця послуга буде платною. Розмір оплати встановлюватиме безпосередньо сам оператор, щоправда, вже зараз зазначається, що сума буде чисто символічною і посильною для всіх абонентів.




Коментарі

Інформаційне повідомлення
Відвідувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.