Головна > Новини / Україна > В Україні хочуть заборонити рекламу лікарських засобів

В Україні хочуть заборонити рекламу лікарських засобів


31-05-2018, 21:00. Розмістив: redaktor
В Україні хочуть заборонити рекламу лікарських засобів. Мовляв, із телеекранів людей зомбують яскравими упаковками та різнобарвними пігулками. А користі – жодної. Тож чим насправді завинили таблетки від болю та мікстури від кашлю?

Влучно підібрані кадри та легкі для запам’ятовування гасла миттєво відкладаються в пам’яті. І при будь-якій застуді чи інших хворобах українці без консультації у лікаря відправляються в аптеку на пошуки панацеї. Та до чого це може призвести?
Масова реклама різноманітних лікарських засобів перетворює усіх українців на «самолікарів» та Інтернет-терапевтів. Мовляв, для чого витрачати свій час на похід у поліклініку, якщо червона пігулка вмить поставить мене на ноги. Та, схоже, такий підхід аж ніяк не виправданий. За статистикою, самолікування посідає п’яте місце з-поміж причин смертності. Узятися за цю проблему вирішили в Міністерстві охорони здоров’я. Там розробили законопроект, який оголошує війну безконтрольній пропаганді сумнівних ліків. А відтак – і самолікуванню.
На думку експертів, нині законопроект є вкрай необхідним. Сучасні маркетологи задля покращення продажів надають препаратам неіснуючі властивості та суперсилу, не задумуючись, що це може призвести до жахливих наслідків.
Та, звичайно, не уся реклама після прийняття законопроекту Верховною Радою вмить зникне з екранів наших телевізорів. Під заборону не підпадають лікарські засоби, які можна придбати в будь-якій аптеці без рецепта. Та все ж, навіть у них має бути лише та інформація, яка реально відповідає інструкції та вмісту препарату. Зокрема в такій рекламі повинен бути вказаний номер реєстраційного посвідчення лікарського засобу, це дозволить відслідковувати «заборонені реклами ліків».
«Забороняється рекламувати лікарські засоби для дітей. А також ті, які виписують за рецептом. Ми хочемо заборонити рекламу знахарства і цілительства. А також рекламу, в якій використовують публічних осіб чи відомих особистостей, які підсвідомо спонукають до купівлі того чи іншого лікарського засобу, чи люди, які своїм зовнішнім виглядом імітують лікаря або медпрацівника», – розповідає заступник Міністра охорони здоров’я Роман Ілик.
Розроблений законопроект має посилити дійсний моніторинг і контроль за рекламою лікарських засобів, методів лікування, діагностики та реабілітації загалом. Нині цю функцію виконує кілька структур. Проте контроль за рекламою ліків є не дуже дієвим, а штрафні санкції – мізерні.
«На сьогодні займаються контролем за рекламою лікарських засобів 3 державних органи: Антимонопольний комітет України, Держспоживслужба і Національна рада з телебачення і радіомовлення, однак кожен в  межах своїх повноважень. Із прийняттям проекту закону, який презентується Міністерством охорони здоров’я, вводиться додатковий орган контролю – МОЗ», – розповідає експерт із юридичних питань МОЗу Марина Слободніченко.
Зараз документ проходить громадські слухання, потім його буде презентовано медичній спільноті та фармвиробникам. А далі все залежатиме від депутатів. Треба сподіватися, що, у разі прийняття законопроекту, зменшення реклами «фіктивних» ліків таки дозволить поступово викорінити практику самолікуванння.

Повернутися назад